Lifehacking? Wat is dat nou weer?

20/11/2008 at 14:11 2 reacties

Lifehacking Academy

Lifehacking Academy

Enige dagen geleden vond in Maarssen de Lifehacking Academy plaats. Dankzij een oproep op Linkedin (Ralph Bijker van Mediaplaza: bedankt) ben ik in de gelegenheid gesteld om kosteloos aan de dag deel te nemen. Want ik wou er ook wel eens achter komen wat lifehacking is.

Kijk eerst naar het filmpje van een lifehacker van het eerste uur: Martijn Aslander:

Lifehacker Martijn Aslander from Bas van de Haterd on Vimeo.

Lifehacking is dus alles wat je leven vergemakkelijkt en je in staat stelt om informatie efficienter te verwerken. Hierbij wordt veel gebruik gemaakt van beschikbare techniek, maar gelukkig zijn er ook hele alledaagse zaken genoemd die ook onder  lifehacking vallen.

In de eerste workshop van Matthijs Roumen leerde ik (nog) meer over Social Media. Ik gebruik al vele social networks en Twitter ook al een aardig deuntje, dus veel nieuwe zaken kwamen niet voorbij. Behalve Yammer (www.yammer.com ) – een twitter omgeving voor zakelijk gebruik. Met Yammername geschikt voor wat kleinere bedrijven die met hoogopgeleide en selfdriven professionals werken, schat ik zo in.

Andere lifehacks die ik gehoord heb en die nuttig lijken:
  • OV-fiets (goedkoop vervoer van station naar afspraak en terug (www.ovfiets.nl ) of
  • een vouwfiets
  • Evernote (overal notities op kunnen slaan, een digitaal geheugen (www.evernote.com )

Kijk voor een langer verslag en meer tips op www.lifehacking.nl en vind je het echt leuk, meld je dan aan voor de nieuwsbrief van Lifehacking. Krijg je elke dag tips in je mailbox.

Entry filed under: Efficiency, Lifehacking, Netwerken, Samenwerken, Training. Tags: , , , , , , .

Wat heb je aan Linkedin? Linkedin voor ondernemers en ZZP’ers

2 reacties Add your own

  • 1. Reinier Meenhorst  |  23/11/2008 om 10:07

    Lifehacken is erg stimulerend hè? Helaas stond ik zelf geboekt voor het verzorgen van een usability training (gelukkig ook leuk) – want het was een leuk initiatief van MediaPlaza.

    Evernote is inderdaad een aanrader!

    Beantwoorden
  • 2. Wouter van der Meer  |  24/11/2008 om 09:23

    Ik ken LifeHacking alleen van nu.nl maar afgezien van sommige leuke software/internet applicaties vind ik het toch voornamelijk inkoppertjes. Het heeft voor mij toch een sterk ja-duhhh gehalte maar misschien zegt dat meer over mijn levensstijl…

    Beantwoorden

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Feeds

Volg me op Twitter

Meest recente berichten

RSS Onbekende RSS-invoer

  • Er is een fout opgetreden. De feed is waarschijnlijk uit de lucht. Probeer later opnieuw.

