Nog meer tips over Linkedin

23/12/2008 at 15:34 Plaats een reactie

  twitter_logo_slinkedin2

Naar aanleiding van een vorige blog hier nog een aanvulling op de tips. Met dank aan Tessa Faber (http://www.makingsense-coaching.nl/) die veel van deze tips heeft verzameld.

  • Beleid voor connecties
    Bedenk van te voren je “beleid” uit voor je connecties. Wil je alleen bekenden of ook onbekenden?  Realiseer dat je ook van onbekenden voortdurend de updates ziet. Inmiddels heb ik een groot netwerk en ik had nogal wat internationale connecties met voornamelijk onbekenden. Voor het eerst in de jaren dat ik het gebruik heb ik geschrapt. Het werd me teveel. Ik heb zo’n 40 connecties verwijderd en mezelf afgemeld voor zo’n 10 groepen. Mijn doel is om bewuster informatie uit mijn netwerk te halen en te geven.

    Connecties verwijderen:
    – klik op “Contacts” links in de knoppen
    – rechtsboven staat dan “Remove Connections”
  • Profiel bijwerken
    Als je je profiel regelmatig bijwerkt zien al je  eerstegraads connecties je weer voorbij komen. Maar ook dit kan gebeuren:

    Ik ben erg blij voor je dat je zo leuk je draai hebt gevonden met je
    eigen bedrijf. Ik wordt echter GEK van iedere keer je dagelijkse
    trivialiteiten te moeten lezen op Plaxo en Linkedin (…)

  • Nare collega’s toevoegen?
    Denk aan de relevantie van sommige informatie. Als je dat ene grote bedrijf waar je het toch nooit naar je zin had toevoegt, komen al die nare collega’s ook weer langs. Beslis zelf wat je toevoegt.
  • Foto
    Zet er een goede duidelijke en zakelijke foto op (en niet van je hond of ukkie of logo). Investeer zo’n Euro 75,00 voor een fotograaf die een goed portret van je maakt.
  • Groepen
     Wordt lid van diverse groepen en laat je daar zien door bijvoorbeeld een discussie te starten of antwoorden te geven. Hierbij geldt inmiddels ook: wees selectief. Er zijn zo veel groepen te vinden op Linkedin. Kijk of je (gratis🙂 netwerkborrels kunt bijwonen, er wordt van alles georganiseerd meestal via de groepen.
  •  Meer netwerksites
    Als je op meerdere netwerksites zit, zorg er dan voor dat alle informatie die je er op hebt staan hetzelfde is.
  • Wees eerlijk
    Realiseer je dat je huidige, toekomstige werkgever en collega’s en die uit het verleden zo alles over je kunnen lezen. Wees dus eerlijk en authentiek over je functies en de inhoud. De sociale controle is groot.
  • Succes met Linkedin!search2

    Entry filed under: Efficiency, Netwerken. Tags: , , .

    Linkedin voor ondernemers en ZZP’ers Wat is Twitter?

    Geef een reactie

    Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


    Feeds

    Volg me op Twitter

    Meest recente berichten

    RSS Onbekende RSS-invoer

    • Er is een fout opgetreden. De feed is waarschijnlijk uit de lucht. Probeer later opnieuw.

