Wat is Twitter?

30/12/2008 at 20:23 2 reacties

Al gehoord van Twitter? En als je er al van gehoord, wat is het nut ervan?

Allereerst uitleg over Twitter( uit Wikipedia):

Twitter is een populaire dienst die vanuit de Verenigde Staten is komen overwaaien naar Europa. Het combineert webloggen met instant messaging en wordt daarom wel microblogging genoemd. Twitter is opgericht in oktober 2006 door Obvious Corp, een nieuw bedrijf uit San Francisco.

De basisvraag van de dienst is “Waar ben je nu mee bezig?”. Er zijn ook mensen die vooraf aankondigen dat zij bij een evenement aanwezig zijn en met anderen, al dan niet aanwezig bij het evenement, willen twitteren. Dit creëert een virtuele aanwezigheid.

Voor de volledige uitleg, klik hier: http://nl.wikipedia.org/wiki/Twitter 

Filmpje van Lee le Fever (Commoncraft) over Twitter:

Wat het is is nu wel duidelijk, verwacht ik. Maar wat heb je er aan? Tja, ik heb er ook een aantal maanden over gedaan om het nut te ontdekken. Twitter stelt je in staat om snel contact te leggen en te houden met actievelingen op het net. Je komt snel nieuwe zaken die je interesseren te weten. Nieuws, leuke sites, alle wordt via Twitter verkondigd. Zo volg ik bv ook minister Maxime Verhagen, een fanatiek Twitteraar. Het maakt politiek interessanter, en maakt vooral de benaderbaarheid van een politicus veel groter.

Je virtuele netwerk is bijna 24 uur online (niet allemaal tegelijk). Maar heb je een prangende vraag, stel het op Twitter en er komen antwoorden. Ik volg nu 65 personen, bijna allemaal in Nederland en er zijn ook 65 mensen die mij volgen. Die volg-ratio is vaak 1 op 1, behalve bij BT’ers (Bekende Twitteraars). Ik heb de afgelopen maand wel een keer grote schoonmaak gehouden, voor mij onbekende volgers eruit gegooid en ik ben ook mensen gaan unfollowen. Het werd me te druk op Twitter. Hier heb je zelf altijd controle over.

Wil je me volgen, klik hieronder:

Entry filed under: Netwerken, Twitter. Tags: .

Nog meer tips over Linkedin Sneller werken met Symbaloo.com

2 reacties Add your own

  • 1. Twitter jij? « Yolanda  |  30/12/2008 om 22:11

    […] Een goede uitleg over wat Twitter precies is en wat je er mee kunt vond ik op het weblog van Jeanet bathoorn onder de titel Wat is Twitter? « Jeanet op het web’s Blog […]

    Beantwoorden
  • 2. Twitter jij? « Yolanda  |  30/12/2008 om 22:11

    […] Een goede uitleg over wat Twitter precies is en wat je er mee kunt vond ik op het weblog van Jeanet bathoorn onder de titel Wat is Twitter? « Jeanet op het web’s Blog […]

    Beantwoorden

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Feeds

Volg me op Twitter

Meest recente berichten

RSS Onbekende RSS-invoer

  • Er is een fout opgetreden. De feed is waarschijnlijk uit de lucht. Probeer later opnieuw.

