Wat is een Poken?

04/02/2009 at 09:00 3 reacties

poken_do-you-pokenVandaag heb ik een Poken besteld. Wat is dat nou weer?

Een Poken is een USB-stick voorzien van een hand. Wanneer je de USB-stick in de computer plugt worden je nieuwe contacten in de database geladen. Je gegevens met vrienden uit wisselen werkt heel eenvoudig. Maak een ‘high-four’ met de handen van beide Pokens. De datacommunicatie wordt binnen 1 tot 2 seconden uitgewisseld.

Je kiest welke sociale netwerk profielen (Facebook, LinkedIn, Hyves, etc) je wilt delen met de mensen die je ontmoet. In de database wordt bij ieder sociaal netwerk het logo van het netwerk geplaatst waar degene een profiel heeft. Wanneer mensen meer gegevens van je willen zien kunnen ze eenvoudig op de link klikken. Hetzelfde geldt voor de mensen van wie jij meer informatie wilt zien.

Op de Poken site kunnen jij en je vrienden je contacten zien, daarnaast kun je er berichten aan elkaar versturen, groepscontacten aanmaken, notities maken en nog veel meer!

De handjes worden groen wanneer de data uitgewisseld is. Worden de handjes rood, dan is er een error, probeer het nogmaals door een ‘high-four’ te maken.

Hierna kan je alle profielen van deze persoon bekijken. Met Poken hoef je niet meer de sociale netwerken van een persoon op te zoeken. Je krijgt deze eenvoudig via Poken!

Bestellen kan bij:
http://kurl.nl?4E3F of http://www.letspoken.com/

De Pokens zijn populair in Nederland aan het worden door Twitter. Via de Twitter community is de Poken algemeen bekend geworden en de Twitterazi hebben massaal een Poken aangeschaft. Zodra ik de Poken binnen heb zal ik op zoek gaan naar andere Pokens. Ik houd je op de hoogte van de werking en de voordelen.

Entry filed under: Netwerken, Samenwerken, Twitter. Tags: , , , .

Sneller werken met Symbaloo.com Wat brengt Linkedin je?

3 reacties Add your own

  • 1. Tessa Faber  |  10/02/2009 om 16:33

    Leuk Jeanet, als echte “netwerkdieren” zitten we samen op 1 lijn, ook ik heb gisteren mijn poken besteld… de geishapoken die hier ook op het plaatje staat.

    Ik verwacht hem ieder moment, binnenkort maar een keertje poken dan!!

    (www.gadgetfabriek.nl heeft meer keuze en geen verzendkosten😉

    Beantwoorden
    • 2. jeanetophetweb  |  12/02/2009 om 11:54

      Hoi Tessa,

      Jammer dat je zo ver weg woont, anders hadden we even kunnen oefenen met onze Poken. Gisteravond heb ik de Poken ook uitgelegd bij Vrouwenwoensdag in de workshop “Digitaal Netwerken”. Zulke leuke reacties. Vooral omdat ze sneller iets wisten dan hun kinderen.

      Bedankt weer voor je reactie! CU

      Jeanet

      Beantwoorden
  • 3. Mariel  |  06/05/2009 om 21:12

    Ik heb net ook bij Gadgethouse gekeken, Tessa zei dat er geen verzendkosten waren, maar volgens de site zijn de verzendkosten 4,50.
    Grappig idee die Poken, ik ben zeer benieuwd wat je meeneemt morgen Jeanet!

    groeten

    Mariël

    Beantwoorden

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Feeds

Volg me op Twitter

Meest recente berichten

RSS Onbekende RSS-invoer

  • Er is een fout opgetreden. De feed is waarschijnlijk uit de lucht. Probeer later opnieuw.

