Je profiel 100% compleet krijgen in Linkedin

06/03/2009 at 14:51 3 reacties

linkedin1

Linkedin heeft vele invulvelden en het is best een klus om alles ingevuld te krijgen. Gelukkig geeft Linkedin zelf aan wat er nog aan mankeert. Een vraag die mij vaak gesteld is “hoe krijg ik mijn profile completeness op 100% ?”.

100-compleet-li

Ten eerste vul je alle velden in die je zelf kunt invullen. Maak ook gebruik van de beschrijvingen die je bij Experience, Summary en Specialties kunt geven. Voeg een foto toe. Beschouw je Linkedin profiel als een verlengstuk van je website, zorg dat de foto er professioneel uitziet.

En dan… heb je alles ingevuld en blijf je steken op 80%.

Linkedin geeft zelf het antwoord, wat maakt je profiel compleet?

  •  Your current position, je huidige positie
  • Two past positions, 2 functies uit je werkverleden
  •  Your education, opleiding ingevuld
  •  Your profile summary , samenvatting ingevuld
  • Your specialties, je specifieke deskundigheid benoemd
  • en: At least three recommendations,  minimaal 3 aanbevelingen
     
    Get the most from LinkedIn — complete your profile.

Volgens mij moet je ook nog je foto eraan toevoegen voor de volle 100%. En dan ben je klaar!

Entry filed under: Netwerken. Tags: , , .

Gratis vacature plaatsen in Linkedin Persoonlijke URL in Linkedin

3 reacties Add your own

  • 1. Bas van de Haterd  |  09/03/2009 om 13:42

    Maar klaar ben je nooit, want je blijft werken en veranderen. Dus regelmatig wat aanpassen, updaten is altijd goed. Lees nog eens terug wat er staat, is dat nog correct?

    Overigens moet je in mijn optiek altijd je complete werkhistorie erin zetten, tenminste, zeker je fulltime. Ook al denk je dat het misschien nu niet super relevant is. Waarom? 2 redenen.

    Ten eerste de ‘connect with former co workers’, je weet niet waar anderen terecht zijn gekomen en oud collega’s terugvinden is altijd leuk (meestal dan).

    Ten tweede omdat je op die manier een totaal beeld geeft van jezelf. Dat kan mooie aanknopingspunten geven in gesprekken, (goh, heb je ooit in de zorg gewerkt? Ik ook, ja, nu ben ik recruiter, maar eigenlijk….)

    Beantwoorden
  • 2. Tessa Faber  |  09/03/2009 om 15:37

    @Bas,Ik heb 1 opdrachtgever bewust weggelaten omdat ik die collega’s echt nooit meer wil tegenkomen… brrrr…

    Die recommendations, hoeveel zijn die uberhaupt waard (behalve het percentage)….
    Je ziet erg veel weinig onderscheidende standaardpraatjes en veel gevalletjes van overduidelijke “Ï’ll scratch your back and you’ll scratch mine”….

    Maar verder: het klopt, social netwerken is net werken, je moet er echt wel tijd energie aan (blijven) besteden…

    Beantwoorden
  • 3. jeanetophetweb  |  14/03/2009 om 21:49

    @Tessa, natuurlijk kun je bewust een opdrachtgever weglaten. De kans dat die bewuste collega’s je dan vinden is inderdaad een stuk kleiner.

    Ik vind de recommendations wel degelijk iets zeggen. Ik zal niet iemand aanbevelen waarvan ik niet oprecht het idee heb dat die persoon het goed doet. En natuurlijk is er vaak een “return the favour” effect. Maar toch lees ik ze vaak even door. Overigens prefereer ik hierbij goed Nederlands boven steenkolen Engels.

    Veel netwerkplezier verder!

    Beantwoorden

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Feeds

Volg me op Twitter

Meest recente berichten

RSS Onbekende RSS-invoer

  • Er is een fout opgetreden. De feed is waarschijnlijk uit de lucht. Probeer later opnieuw.

