Twitter gebruiken als verslag

25/03/2009 at 12:53 Plaats een reactie

 twitter

Onlangs heb ik tijdens een seminar live mee-getwitterd. Laptopje op schoot en belangrijke opmerkingen in Twitter zetten. Alle tweets die over dat seminar gaan zijn door alle aanwezige Twitteraars voorzien van een zogenaamde hash tag, een hekje (#). Voor dit seminar is vooraf afgesproken de hash tag #sw20 te gebruiken. Welke voordelen zijn er aan deze manier van verslaglegging?

De voordelen van live mee twitteren zijn legio. Ten eerste dwing je jezelf om de essentie uit een verhaal te halen en te noteren wat voor jou belangrijk is. Verder houd je je eigen netwerk op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen en verfrissende inzichten. Door het toevoegen van het # zijn alle tweets zeer gemakkelijk terug te vinden via www.search.twitter.com (klik http://search.twitter.com/search?q=%23sw20 voor de tweets van het seminar Slimmer Werken 2.0).

twitter-search

Tijdens het twitteren kreeg ik al snel nieuwe volgers en ben ik ook nieuwe interessante twitteraars tegengekomen. Zelfs tijdens de sessies heb je contact met elkaar en kun je informatie of standpunten uitwisselen.

Ook komen er reacties van anderen uit je netwerk die niet in de zaal zitten, maar het toch interessant vinden om te lezen. Ze stellen ook vragen via Twitter waar je dan weer antwoord op kunt geven.

Op deze manier volg ik ook regelmatig presentaties waar ik niet live bij aanwezig ben. Op die manier leer je heel snel van de kennis van de ander.

Kortom: een snelle manier om informatie te vergaren en je netwerk uit te breiden. Voor mij absoluut voor herhaling vatbaar.

twitter2Op Twitter ben ik te volgen via @JeanetBathoorn.

Entry filed under: Efficiency, Samenwerken, Twitter. Tags: , , .

Wordle, maak je eigen tag cloud Blip.fm, muziek 2.0

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Feeds

Volg me op Twitter

Meest recente berichten

RSS Onbekende RSS-invoer

  • Er is een fout opgetreden. De feed is waarschijnlijk uit de lucht. Probeer later opnieuw.

